Jak korzystać z aplikacji?


Spis treści


  1. Rejestracja
  2. Logowanie
  3. Zmień hasło i nazwę użytkownika
  4. Dashboard
  5. Lista zadań ślubnych
  6. Goście
  7. Wydatki
  8. Notatki i kontakty
  9. Zmień datę ślubu i budżet
  10. Usuń konto

1. Rejestracja


Mr. Planner to aplikacja internetowa, do której logowanie odbywa się za pomocą dowolnej przeglądarki na urządzeniu z dostępem do sieci. Nie trzeba jej ani pobierać, ani instalować. Działa na smartfonach, tabletach i komputerach – niezależnie od systemu. Aby skorzystać z aplikacji należy założyć bezpłatne konto na stronie https://mrplanner.pl.


Zarejestruj się w aplikacji Mr. Planner

  • Na komputerze klikając na stronie w prawym górnym rogu przycisk: ZALOGUJ SIĘ;

  • Na urządzeniu mobilnym (smartfonie/tablecie) rozwijając na stronie menu w prawym górnym rogu i wybierając: ZALOGUJ SIĘ;

  • Bezpośrednio klikając tutaj.


UWAGA! Założenie bezpłatnego konta możliwe jest poprzez podanie adresu e-mail, ustalenie hasła i nazwy użytkownika lub poprzez swoje konto w serwisie Facebook po wcześniejszej akceptacji Regulaminu i Polityki prywatności.

Podczas rejestracji postępuj zgodnie z komunikatami. W kolejnym etapie (już po zalogowaniu) jako nowy użytkownik zostaniesz poproszony o podanie daty ślubu – niezbędnej m.in. do utworzenia listy zadań.


2. Logowanie


Masz już konto? Zaloguj się ponownie w aplikacji

  • Na komputerze klikając na stronie w prawym górnym rogu przycisk ZALOGUJ SIĘ;

  • Na urządzeniu mobilnym (smartfonie/tablecie) rozwijając na stronie menu w prawym górnym rogu i wybierając ZALOGUJ SIĘ;

  • Bezpośrednio klikając tutaj.


3. Zmień hasło i nazwę użytkownika


Zmień hasło

  • Rozwiń menu w prawym górnym rogu aplikacji ➡ USTAWIENIA ➡ w oknie HASŁO postępuj zgodnie z instrukcjami ➡ zatwierdź OK.

Zmień nazwę użytkownika

  • Rozwiń menu w prawym górnym rogu aplikacji ➡ USTAWIENIA ➡ w oknie NAZWA UŻYTKOWNIKA postępuj zgodnie z instrukcjami ➡ zatwierdź OK.

4. Dashboard


Dashboard TWÓJ ŚLUB – inaczej pulpit – to miejsce, do którego zostaniesz przekierowany po ukończeniu rejestracji konta i po ponownym zalogowaniu. Stąd możesz zarządzać swoim weselem. Znajdziesz tu m.in.:

  • odlicznik do daty ślubu;

  • liczbę zadań (do wykonania i wykonanych) przed ceremonią + procentowe podsumowanie, dzięki którym łatwo sprawdzisz postępy przygotowań;

  • przejrzysty wykres z liczbą zadań: po terminie, do wykonania w ciągu najbliższych 7 dni albo za rok;

  • informacje na temat gości (wspólni, ze strony panny młodej i pana młodego; liczba dorosłych i dzieci biorących udział w ślubie, weselu, poprawinach; liczba osób, którzy odrzucili zaproszenie; liczba osób, którzy zostali wpisani na tzw. listę rezerwową); + procentowy wykres, czyli ilu gości potwierdziło przybycie;

  • bilans wydatków (całkowity budżet, ile wydano, ile pozostało i in.);

  • link do zamkniętej grupy Mr. Plannera na Facebooku, w której możesz mieć wpływ na rozwój aplikacji.


Dashboard

Dashboard w aplikacji Mr. Planner.


5. Lista zadań ślubnych


124 zadania – tyle otrzymuje każdy użytkownik aplikacji Mr. Planner. Harmonogram dostosowany został do polskich realiów i odpowiada na rzeczywiste potrzeby par młodych. Listę stworzono na podstawie kilkumiesięcznej obserwacji narzeczonych organizujących wesele w Polsce. Wszystko po to, by jak najtrafniej dopasować zadanie do aktualnych terminów u ślubnych usługodawców i daty ceremonii. Aplikacja Mr. Planner pierwsze sprawy do załatwienia wyświetla na 751 dni przed dniem uroczystości.

Użytkownik aplikacji Mr. Planner otrzymuje listę, którą powinien przejrzeć i dopasować do własnych potrzeb. Zadania zaplanowane na ten sam dzień ułożone są w kolejności alfabetycznej.

Spośród 124 przygotowanych zadań należy usunąć wszystkie zbędne (np. punkt: PODZIĘKOWANIA DLA RODZICÓW, jeśli ich nie organizujesz) i zapoznać się z ustalonymi terminami realizacji. Do harmonogramu można też dodawać własne zadania (np. PRÓBNA FRYZURA ŚLUBNA), gdy zaplanujesz wizytę.


Zadania

Wygląd strony ZADANIA w aplikacji Mr. Planner.


Zadanie to: POMOC MR. PLANNERA i PAMIĘTAJ!, czyli specjalnie przygotowane wskazówki (w tym odnośniki do dodatkowych materiałów). Do każdego z nich przypisano datę (edytuj ją, jeśli chcesz; pamiętaj – to termin, do którego należy wykonać zadanie, by ze wszystkim zdążyć na czas). Obok zadania możesz dodać własną notatkę.


Wyświetlanie zadań ślubnych

Aplikacja Mr. Planner pozwala na wyświetlenie zadań wykonanych, niewykonanych, tych po terminie, własnych (dodanych samemu) i wszystkich razem.


Oznaczenie zadań

Oznaczenie zadań w aplikacji Mr. Planner. Od góry:

  • zadanie po terminie – niewykonane;
  • zadanie wykonane;
  • zadanie jeszcze niewykonane, zaplanowane na dziś lub dzień przypadający w przyszłości;
  • zadanie do wykonania w dniu ślubu.

Edytuj zadanie

Zmień nazwę i datę, do której należy wykonać zadanie, dodaj własną notatkę. Aby to zrobić:

  • kliknij w ikonę długopisu obok wybranego zadania ➡ dokonaj zmian ➡ kliknij OK;

  • kliknij w nazwę zadania, tj. rozwiń je ➡ kliknij EDYTUJ ➡ dokonaj zmian i zatwierdź OK.


Usuń zadanie

  • kliknij w ikonę kosza obok wybranego zadania ➡ zatwierdź przyciskiem TAK;

  • kliknij w nazwę zadania, tj. rozwiń je ➡ kliknij USUŃ ➡ zatwierdź.


UWAGA! Usuniętego zadania nie można przywrócić.


Dodaj zadanie

  • Zakładka ZADANIA ➡ kliknij niebieski okrągły przycisk (z plusem) w prawym dolnym rogu strony ➡ wpisz nazwę (dodaj notatkę – opcjonalnie), ustal datę ➡ zatwierdź przyciskiem OK.

6. Goście


Stwórz przejrzystą listę gości. Zaznacz:

  • czy dorośli i dzieci biorą udział w ślubie, weselu, poprawinach;
  • czy zapewniasz im transport i nocleg;
  • jak dostarczasz zaproszenie, tj. osobiście/pocztą;
  • kogo to goście – ze strony panny młodej, pana młodego, wspólni;
  • czy goście potwierdzili przybycie (tak/jeszcze nie/odrzucono).

Sortuj zaproszenia: wszystkie, potwierdzone, niepotwierdzone, dostarczone, niedostarczone, odrzucone, rezerwowe. Wyświetl tylko zaproszenia wysyłane pocztą. Dodaj własną notatkę.


Oznaczenie zaproszeń

Oznaczenie zaproszenia odrzuconego. Cyfra (w różowym kółku) obok danych gości wskazuje liczbę osób, do których skierowane jest jedno zaproszenie.


Zaproszenie

Szczegóły na temat zaproszonych gości (czy zapewniamy im nocleg i transport, czy potwierdzili przybycie, jak dostarczamy zaproszenie, i in.).


Dodaj zaproszenie

  • Zakładka GOŚCIE ➡ kliknij okrągły niebieski przycisk (z plusem) w prawym dolnym rogu strony ➡ uzupełnij i zaznacz wszystkie wymagane pola (pamiętaj, by wpisać liczbę osób dorosłych i dzieci; gdy nie zapraszasz najmłodszych wpisz „0” zero) ➡ zatwierdź przyciskiem OK.

Lista rezerwowa

Stwórz listę rezerwową, np. jeżeli razem z drugą połówką zamierzasz dopraszać nowych gości na miejsce tych, którzy nie potwierdzą udziału w weselu. Jak to zrobić? Podczas dodawania zaproszenia zaznacz, czy gościa należy dopisać do listy rezerwowej (tak/nie). Dodatkowo, w dashboardzie TWÓJ ŚLUB znajdziesz podsumowanie: ilu gości potwierdziło i odrzuciło przybycie, i informację o liczbie osób na liście rezerwowej, dzięki czemu łatwo zdecydujesz, kogo i jak wielu gości możesz doprosić.


Statusy zaproszeń

Oznaczenie zaproszenia skierowanego do osób z listy rezerwowej poprzez wyróżnienie kolorem i ikoną wśród pozostałych z tzw. głównego spisu.


Podsumowanie listy gości

Tworząc spis zaproszonych w sekcji GOŚCIE, możesz szybko sprawdzić podsumowanie wprowadzonych danych – bez konieczności przełączania się do strony TWÓJ ŚLUB (dashboardu), gdzie znajdziesz wszystkie statystyki (także wydatków czy wykonanych zadań). Co to znaczy? Od razu dowiesz się, ile osób potwierdziło obecność, ile dzieci pojawi się na poprawinach i ilu gości wpisano na listę rezerwową.

  • Zakładka GOŚCIE ➡ przycisk SPRAWDŹ PODSUMOWANIE – w prawym górnym rogu wyświetlanej strony.

Pobierz listę gości

Stworzoną w aplikacji Mr. Planner listę gości pobierzesz w dwóch wersjach:

  • jako plik PDF – nieedytowalny, gotowy np. do wysłania sali weselnej z podsumowaniem na temat liczby gości lub rodzicom;
  • jako plik TXT – czyli tekstowy, w którym możesz jeszcze wprowadzić zmiany, by kolejno przekazać go np. osobie zajmującej się wypisywaniem zaproszeń.

W zestawieniu można m.in: wyszczególnić gości tylko ze strony panny młodej, pana młodego, wspólnych lub stworzyć zestawienie wszystkich razem; wyświetlić notatki (w których pojawia się np. adres zamieszkania gości, by przesłać dokument do osoby zajmującej się wypisywaniem kopert); wskazać tylko te osoby, którym zapewniamy transport czy nocleg.


Jak pobrać listę gości

  • Na komputerze wybierz w aplikacji zakładkę GOŚCIE ➡ kliknij przycisk z niebieskim obramowaniem (kółko) po prawej na dole strony ➡ zaznacz, jakich danych potrzebujesz w dokumencie ➡ zatwierdź OK.

  • Na urządzeniu mobilnym (smartfon/tablet) wybierz w aplikacji zakładkę GOŚCIE ➡ kliknij przycisk POBIERZ LISTĘ ➡ zaznacz, jakich danych potrzebujesz w dokumencie ➡ zatwierdź OK.


UWAGA! Plik PDF lub TXT pobierze się automatycznie po wyborze danych do zestawienia i zatwierdzeniu. Plik tekstowy otworzy się/należy otworzyć w Notatniku (Windows)/TextEdit (Mac).


7. Wydatki


Kontroluj, jaką kwotę musisz zapłacić i ile pozostało z sumy, którą chcesz/możesz przeznaczyć na organizację ślubu. Po każdym zapisanym wydatku, budżet jest aktualizowany, a wraz z nim wszystkie wymienione poniżej sekcje.

  • Do opłacenia – łączna kwota, którą musisz zapłacić, razem z zaliczkami i/lub zadatkami.

  • Wydano – suma wszystkich wniesionych opłat - w tym zaliczek i zadatków.

  • Łączne wydatki – suma wszystkich opłaconych i jeszcze nieopłaconych wydatków.

  • Pozostało – niewykorzystany budżet

  • Całkowity budżet - ustalona wcześniej, maksymalna kwota przeznaczona na organizację ślubu i wesela.

Jeśli podczas planowania ślubu całkowity budżet zostanie wykorzystany i przekroczony, otrzymasz informację, o ile więcej wydasz/wydałeś.


Przekroczony budżet

Komunikat w sekcji WYDATKI, gdy całkowity budżet zostanie przekroczony.


Wydatki

Wygląd strony WYDATKI w aplikacji Mr. Planner.


Ustal budżet

  • Zakładka TWÓJ ŚLUB (dashboard) ➡ przycisk ZARZĄDZAJ WYDATKAMI (dół strony) ➡ wpisz kwotę i wybierz walutę (jedną z 9, w tym złotówki i funt brytyjski) ➡ zatwierdź przyciskiem OK.

  • Zakładka WYDATKI ➡ wpisz kwotę i wybierz walutę ➡ zatwierdź przyciskiem OK.


Dodaj wydatek

  • Zakładka WYDATKI ➡ kliknij okrągły niebieski przycisk (z plusem) w prawym dolnym rogu strony ➡ podaj dane ➡ zatwierdź przyciskiem OK.

Podsumowanie wydatków

Podczas dodawania ślubno-weselnych wydatków w sekcji WYDATKI, możesz szybko sprawdzić podsumowanie – bez konieczności przełączania się do strony TWÓJ ŚLUB (dashboardu), gdzie znajdziesz wszystkie statystyki (w tym te dotyczące listy gości czy wykonanych zadań). Co to znaczy? Między innymi od razu dowiesz się, jaką kwotę już wydałeś i ile pieniędzy z całkowitego budżetu pozostało Ci do wykorzystania.

  • Zakładka WYDATKI ➡ przycisk SPRAWDŹ PODSUMOWANIE – w prawym górnym rogu wyświetlanej strony.

8. Notatki i kontakty


Zakładka NOTATKI to dodatkowe miejsce na zapiski. Stworzysz tu na przykład scenariusz dnia ślubu. W sekcji KONTAKTY dodasz wszystkie numery telefonów, adresy mailowe, strony www i pozostałe dane ślubnych usługodawców. To duże ułatwienie, dzięki któremu nie musisz już gromadzić wizytówek, a wszystkie dane będą zawsze pod ręką. Utworzone zapiski możesz sortować według: daty utworzenia, nazwy kontaktu/tytułu notatki i treści notatki.

Dodaj kontakt i notatkę ➡ kliknij okrągły niebieski przycisk (z plusem) w dolnym prawym rogu strony w odpowiedniej zakładce (NOTATKI lub KONTAKTY) ➡ podaj dane ➡ zatwierdź przyciskiem OK.


Kontakty

Dodawanie danych ślubnych usługodawców na stronie KONTAKTY w aplikacji Mr. Planner.


9. Zmień datę ślubu i budżet


Zmień datę ślubu

  • Sekcja TWÓJ ŚLUB (dashboard) ➡ przycisk ZMIEŃ DATĘ ŚLUBU (tuż pod odlicznikiem do daty ceremonii, po prawej stronie).

  • Rozwiń menu w prawym górnym rogu aplikacji ➡ USTAWIENIA ➡ przycisk ZMIEŃ DATĘ ŚLUBU.


UWAGA! W każdej chwili możesz edytować datę, jednak wszystkie wprowadzone zmiany w zadaniach otrzymanych od Mr. Plannera, zostaną usunięte. Dlaczego? Harmonogram dostosowywany jest do terminu ceremonii, dlatego konieczna jest jego aktualizacja. Własne notatki, lista gości czy kontakty nie znikną po zmianie daty, bez obaw.


Zmień budżet

  • Zakładka WYDATKI ➡ przycisk EDYTUJ BUDŻET – w prawym górnym rogu wyświetlanej strony.

  • Rozwiń menu w prawym górnym rogu aplikacji ➡ USTAWIENIA ➡ przycisk EDYTUJ BUDŻET.


UWAGA! Jeśli zwiększysz lub zmniejszysz budżet, wykres i podsumowanie kosztów zostaną zaktualizowane w dashboardzie TWÓJ ŚLUB oraz w podsumowaniu wydatków w sekcji WYDATKI.


10. Usuń konto


Rozwiń menu w prawym górnym rogu aplikacji ➡ USTAWIENIA ➡ przycisk USUŃ KONTO.


UWAGA! Jeśli usuniesz konto, odzyskanie wprowadzonych danych nie będzie możliwe.


Lista zadań ślubnych

Mr. Planner

Bezpłatna aplikacja z listą zadań ślubnych
dostosowaną do polskich realiów.

Dowiedz się więcej
keyboard_arrow_up