Lista pytań do fotografa ślubnego. Formularz na spotkanie (PDF do druku)
O co pytać fotografa ślubnego przed podpisaniem umowy? Dlaczego warto i jak przygotować się do pierwszego spotkania? Przeczytaj i pobierz darmowy formularz z pytaniami.
Dlaczego i jak przygotować się do spotkania?
Skoro chcecie spotkać się z fotografem, to zapewne jego wstępna oferta i portfolio Was zainteresowały. Podczas rozmowy twarzą w twarz nie sprawdzacie tylko, czy złapiecie wspólną nić porozumienia z usługodawcą. To przede wszystkim idealna okazja, by osobiście dopytać o wiele spraw, o których na stronie www czy na facebookowym fanpage'u zwykle się nie wspomina.
Podczas rozmowy z fotografem poruszanych jest wiele spraw, a skakanie od tematu do tematu może doprowadzić do tego, że po powrocie do domu nie pamiętasz już, ile dokładnie zdjęć miało być po obróbce, ile kosztują albumy... i tak dalej. Z własnego doświadczenia wiemy też, że o niektórych sprawach można nie pomyśleć wcale, a które mogą mieć duży wpływ na wybór danego fotografa lub rezygnację z niego. Zerwanie umowy po jej podpisaniu może się wiązać z utratą zadatku, więc lepiej omówić wszystko przed sporządzeniem dokumentów. Na spotkanie warto zabrać więc spisane pytania i długopis, aby zanotować najważniejsze informacje. Co istotne: nie przygotowujecie formularza, by egzaminować fotografa, ale by w luźnej rozmowie poruszyć najważniejsze kwestie.
Fotograf ślubny podczas spotkania z nami na widok listy pytań był mile zaskoczony! Cieszył się, że jesteśmy przygotowani i chcemy niektóre sprawy omówić, bo nigdy wcześniej żadna „jego” para nie miała żadnej rozpiski. Co ważne: sam stwierdził, że dla niego sporo rzeczy jest oczywistych, ale dla narzeczonych niekoniecznie, więc pytania są jak najbardziej na miejscu. Skoro umówiliście się na rozmowę, to szanujcie i czas usługodawcy, i własny. Macie szansę zapytać i uzyskać odpowiedzi na wiele spraw w kilkanaście minut – bez konieczności wymiany dziesiątek e-maili.
Lista czyli co?
Formularz z 28 sprawami, które warto poruszyć z fotografem przed podpisaniem umowy. Stworzyliśmy go na podstawie własnych doświadczeń i obserwacji innych par planujących wesele. Obok każdego z pytań znalazło się miejsce na odpowiedź udzieloną przez usługodawcę. Nie ma więc mowy o chaotycznych zapiskach. Przy niektórych pozycjach są gotowe odpowiedzi do wyboru, np. tak/nie/nie dotyczy, co jest dużym ułatwieniem podczas spotkania. Wystarczy wziąć w kółko odpowiednią lub skreślić pozostałe. Na końcu formularza znalazło się też wolne pole na dodatkowe informacje czy własne notatki. Dzięki formularzowi odpowiedzi na nurtujące nas pytania są uporządkowane i w jednym miejscu, a przed podjęciem ostatecznej decyzji, co do podpisania/niepodpisania umowy, możemy w każdej chwili do nich wrócić.
Jak pobrać
Listę pobierzesz za darmo, klikając przycisk na dole strony. Formularz to 8-stronicowy plik PDF w formacie A4. Możesz go wydrukować dwustronnie (w kolorze lub czarno-biały). Wszystkie strony są ponumerowane.
Pamiętaj!
-
Zapewne sporo informacji możesz już umieścić w arkuszu po wstępnej wymianie maili z fotografem albo po zapoznaniu się z jego ofertą na stronie www/w mediach społecznościowych. Zrób to przed rozmową twarzą w twarz, by nie pytać kilkakrotnie o to samo. W trakcie spotkania jedynie upewnij się, czy podane wcześniej wiadomości nadal są aktualne.
-
Ustalenia dotyczące czasu oczekiwania na zdjęcia, pracy, gwarancja zapewnienia zastępstwa w razie niedyspozycji fotografa w dniu Waszego ślubu, kwoty, daty, sposoby wpłat i inne ustalenia powinny zostać zawarte w umowie. Jeżeli po poznaniu się nadal będziecie zainteresowani danym fotografem, poproście o przesłanie dokumentu, byście mogli na spokojnie się z nim zapoznać w domowym zaciszu. Wtedy też zgłosicie ewentualne uwagi przed jego podpisaniem, fotograf będzie miał czas na stworzenie np. nowej umowy bez spornego zapisu, a kolejne spotkanie będzie tylko formalnością.
-
Jeżeli dopiero rozpoczynacie poszukiwania, sprawdź, jak się za to NIE zabierać.
-
Oferty kilku fotografów naraz możesz porównać także w naszym darmowym arkuszu online.
-
Po podpisaniu umowy z fotografem, możesz zapisać terminy wpłat zadatku/zaliczki i pozostałej kwoty w naszej darmowej aplikacji weselnej na stronie WYDATKI! Dzięki temu będziesz miał dostęp do tych informacji z telefonu, komputera i tabletu – gdziekolwiek będziesz.
POBIERZ FORMULARZ DO DRUKU Z PYTANIAMI DO FOTOGRAFA